Speakers

banner

Loading
Marek Matuszewski

Marek Matuszewski

Manager in Data, AI & Robotics Innovations, Microsoft MVP, Cluster Reply
As Microsoft AI Business Unit Manager at Cluster Reply, Marek Matuszewski developed the Business Unit that focuses on Artificial Intelligence on the Microsoft Azure Platform. Marek's team has built a bunch of Artificial Intelligence solutions for different industries e.g. Automotive OEMs, Retail, Manufacturing, Public Sector, Media. Due to his Informatics background, he has a passion to build own automation solutions using Power Automate, Cognitive Services, Power BI and IoT Devices. Reply participates in the Early Adopters Program of Boston Dynamics and has become an official partner of Boston Dynamics. Marek coordinates the collaboration between Boston Dynamics, Reply Teams and customers in Germany. His current focus is on innovative projects based on Microsoft Data & AI Platform used also for the Robotic purposes. Marek Matuszewski is the owner of the Limcore Platform (https://www.limcore.com/) which includes: Blog, YouTube Channel and Podcast. He setup a Microsoft AI User Group in Germany with over 1000 members. He was a session speaker on international events like Microsoft Ignite, Microsoft Inspire, Microsoft Build, SQL Saturday, PASS Business Analytics Virtual Group, CEBIT, Finanz Infromatik, DigitalX. Marek was honored several times for his dev community work with the Microsoft MVP (Most Valuable Professional) award in the Microsoft Data Platform category (there are less than 20 professionals in Germany in this Category). He lives in Germany with his wife and their 2 daughters.
Sessions

Sponsoren

Theatre Sponsors

  • Board
  • Denodo
  • Pyramid Analytics
  • MT AG
  • SnapLogic

 

Track Sponsors

  • treasure data
  • Wolters Kluwer

 

Platinum Sponsors

  • Jedox
  • Tableau
  • DOMO
  • Fivetran

 

Gold Sponsors

  • WhereScape
  • Infomotion
  • Adastra
  • Five1
  • Altair
  • Unit4
  • StreamSets
  • Prodato | TIBCO
  • Starburst
  • Dataiku
  • Dremio
  • Alation

 

Silver Sponsors

  • INFORM DataLabs
  • WANdisco
  • dataspot
  • E. Breuniger GmbH & Co
  • Billigence Europe
  • Maria DB Corporation
  • Disy Informationssysteme
  • Vertica
  • Dun & Bradstreet
  • Bissantz
  • Qlik
  • Opitz
  • Dataiku
  • Omninet
  • TigerGraph
  • 2150
  • Exasol
  • Areto
  • Accenture
  • SingleStore
  • Exasol
  • MongoDB
  • Trifacta
  • Carto
  • Axzoom

 

Start-ups

  • Thinkport
  • Xeotek
  • Westphalia DataLab
  • Virtivity

 

Microsoft Azure & Power BI

  • taod consulting
  • prodware
  • drjve
  • celver
  • Mobilab
  • Sievers Group
  • Microsoft
  • graphomate
  • Braincourt
  • BSGroup
  • Arvato
  • Oraylis

Partner

Headline & Event Partner

  • BARC GmbH

 

Headline & Platinum Partner

  • eco

 

Content Partner

  • Horizon Cloud

 

Reisepartner

  • Lufthansa
  • DB

 

Medien Partner

  • IT-Verlag

 

Medien Partner

  • Enterprise Ireland

 

Medien Partner

  • Linux Magazine

 

Medien Partner

  • Kes

 

Medien Partner

  • TechTarget

 

Medien Partner

  • ADMIN Network & Security

 

Cooperation Partner

  • Cooperation Partner

 

Partner

  • Silicon.de

 

Testimonials

  • „Ich komme schon viele Jahre zur Ihren Messen und auch dieses Jahr wurde wieder eine große Auswahl an Vorträgen angeboten, deren Vielschichtigkeit ich sehr wertvoll finde. Man nimmt hier so viele Gedankenanstöße und Impulse mit.“
    Ergo Direkt - Speaker Generation Systems
  • „Insgesamt fand ich die Big Data World sehr informativ und ich würde auch nächstes Jahr wieder teilnehmen. Mein Ziel ist es, den Markt etwas zu evaluieren und mir die Anbieter anzusehen. Auch die Vorträge fand ich sehr interessant bezüglich neuester Technologien, vor allem um Ideen für die eigene Umsetzung zu sammeln.“
    MDM Deutsche Münze - Head of BI
  • „Für uns ist der große Vorteil an der Big Data World, dass wir einen hohen Wert an Awareness gewinnen, da die Veranstaltung kostenlos ist und eine ganz breite Masse anzieht. In drei Worten beschrieben ist die Big Data World in jedem Fall groß, sehr interessant und informativ.“
    Hortonworks
  • „Auf der Big Data World können wir gezielt und branchenbezogen Kunden ansprechen und auf diesem Weg ist es natürlich einfacher, den Kontakt zum Kunden zu suchen. Für mich ist die Big Data World cool, laut und speziell.“
    Cubeware
  • „Auf der Big Data World stellen wir zum ersten Mal aus und sie ist deutlich größer als die Messen, auf denen wir normalerweise sind. Es ist gut zu sehen, dass das Interesse an Big Data wächst, sowohl beim Kunden als auch in der Forschung. Ich würde die Big Data World als groß, lebhaft und interessant beschreiben.“
    Ab Initio
  • „Ich finde es sehr überraschend, dass die Big Data World so breit aufgestellt ist, vor allem, weil ich ohne Erwartungen hierher gekommen bin. Ich habe einen Business Intelligence und Devops-Hintergrund und habe hier viele spannende und für mich relevante Stände entdeckt.“
    Project Manager - Siemens