Konferenzprogramm

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Is AI Just Making Decisions Harder?

08 Dec 2021
Advanced Analytics & BI Theatre

How Addressing Fundamental Analytics Challenges Can Help Data Science Take Root


Gartner’s 2021 Reengineering the Decision Survey found 47% of respondents expect [business] decisions to become more complex in the next 18 months.

Business intelligence has historically represented the “traditional” route to operationalized decision-making. Now, business leaders are looking to AI-driven analytics and data science to help them navigate this new decision environment.

Yet the fundamental challenges of data silos and an endless array of analytics tools persist, often exacerbated, when data leaders attempt to incorporate data science and AI tools into traditional analytics workflows across the enterprise.

Often, the new tools do little to solve age-old problems and are too difficult to operate for the average business user. Analytics environments are not meaningfully aligned to business needs—rather, “decision” needs.

According to Gartner, “As businesses become more complex, traditional decision-making practices will become increasingly ineffective. Data and analytics leaders must leverage decision intelligence models to facilitate highly accurate and contextualized decisions.”

Learning Points

  • What is Decision Intelligence and how it differs from business intelligence
  • How platforms that align to “decision” needs can address the persistent flaws of self-service analytics to help meet the challenges data and business leaders face
  • How  applying the “right” level of AI and data science—designed with business users in mind and integrated in everyday workflows—can help users confidently address growing complexity.
  • Examples of a business user leveraging smart analytics in their day-to-day work?
Speakers
Benjamin Dalby Leksander Doerwald, Pyramid Analytics - VP of DACH & Nordics

Sponsoren

Theatre Sponsors

  • Board
  • Denodo
  • Pyramid Analytics
  • MT AG
  • SnapLogic

 

Track Sponsors

  • treasure data
  • Wolters Kluwer

 

Platinum Sponsors

  • Jedox
  • Tableau
  • DOMO
  • Fivetran

 

Gold Sponsors

  • WhereScape
  • Infomotion
  • Adastra
  • Five1
  • Altair
  • Unit4
  • StreamSets
  • Prodato | TIBCO
  • Starburst
  • Dataiku
  • Dremio
  • Alation

 

Silver Sponsors

  • INFORM DataLabs
  • WANdisco
  • dataspot
  • E. Breuniger GmbH & Co
  • Billigence Europe
  • Maria DB Corporation
  • Disy Informationssysteme
  • Vertica
  • Dun & Bradstreet
  • Bissantz
  • Qlik
  • Opitz
  • Dataiku
  • Omninet
  • TigerGraph
  • 2150
  • Exasol
  • Areto
  • Accenture
  • SingleStore
  • Exasol
  • MongoDB
  • Trifacta
  • Carto
  • Axzoom

 

Start-ups

  • Thinkport
  • Xeotek
  • Westphalia DataLab
  • Virtivity

 

Microsoft Azure & Power BI

  • taod consulting
  • prodware
  • drjve
  • celver
  • Mobilab
  • Sievers Group
  • Microsoft
  • graphomate
  • Braincourt
  • BSGroup
  • Arvato
  • Oraylis

Partner

Headline & Event Partner

  • BARC GmbH

 

Headline & Platinum Partner

  • eco

 

Content Partner

  • Horizon Cloud

 

Reisepartner

  • Lufthansa
  • DB

 

Medien Partner

  • IT-Verlag

 

Medien Partner

  • Enterprise Ireland

 

Medien Partner

  • Linux Magazine

 

Medien Partner

  • Kes

 

Medien Partner

  • TechTarget

 

Medien Partner

  • ADMIN Network & Security

 

Cooperation Partner

  • Cooperation Partner

 

Partner

  • Silicon.de

 

Testimonials

  • „Ich komme schon viele Jahre zur Ihren Messen und auch dieses Jahr wurde wieder eine große Auswahl an Vorträgen angeboten, deren Vielschichtigkeit ich sehr wertvoll finde. Man nimmt hier so viele Gedankenanstöße und Impulse mit.“
    Ergo Direkt - Speaker Generation Systems
  • „Insgesamt fand ich die Big Data World sehr informativ und ich würde auch nächstes Jahr wieder teilnehmen. Mein Ziel ist es, den Markt etwas zu evaluieren und mir die Anbieter anzusehen. Auch die Vorträge fand ich sehr interessant bezüglich neuester Technologien, vor allem um Ideen für die eigene Umsetzung zu sammeln.“
    MDM Deutsche Münze - Head of BI
  • „Für uns ist der große Vorteil an der Big Data World, dass wir einen hohen Wert an Awareness gewinnen, da die Veranstaltung kostenlos ist und eine ganz breite Masse anzieht. In drei Worten beschrieben ist die Big Data World in jedem Fall groß, sehr interessant und informativ.“
    Hortonworks
  • „Auf der Big Data World können wir gezielt und branchenbezogen Kunden ansprechen und auf diesem Weg ist es natürlich einfacher, den Kontakt zum Kunden zu suchen. Für mich ist die Big Data World cool, laut und speziell.“
    Cubeware
  • „Auf der Big Data World stellen wir zum ersten Mal aus und sie ist deutlich größer als die Messen, auf denen wir normalerweise sind. Es ist gut zu sehen, dass das Interesse an Big Data wächst, sowohl beim Kunden als auch in der Forschung. Ich würde die Big Data World als groß, lebhaft und interessant beschreiben.“
    Ab Initio
  • „Ich finde es sehr überraschend, dass die Big Data World so breit aufgestellt ist, vor allem, weil ich ohne Erwartungen hierher gekommen bin. Ich habe einen Business Intelligence und Devops-Hintergrund und habe hier viele spannende und für mich relevante Stände entdeckt.“
    Project Manager - Siemens