Agenda

banner

Loading
Keynotes
  1. Keynotes
  2. Keynotes
    Every (big) data and analytics initiative needs the right business environment and strategic guidance to be successful. Many companies define a data strategy as the foundation of their endeavor to bec ...
  3. Keynotes
    AI, Machine Learning and Advanced Analytics have been splashing along every area of businesses trying to leverage the new oil, data. Yet, most companies face a large, unstructured, yet successful list ...
  4. Keynotes
    • Smart Solutions
    Keynotes
    Self-Services ermöglichen es Business-Usern, Analysen selbständig durchzuführen und sich damit aus der Abhängigkeit der IT zu lösen. Agile Data Self-Service gehen weiter: Diese geben den Power-Usern d ...
  5. Keynotes
    Scaling AI from Development into real business is a tight game and many are bound to lose it. As McKinsey reports, the shift in company culture is often the biggest challenge to reach beyond prototype ...
  6. Keynotes
Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    • Start-ups & Newcomers
    Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    A lot of people want to work in data science and a lot of companies want to have successful data science teams. Nevertheless, we often hear stories about unmet expectations on both employee and employ ...
    • Customer Experience
    Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    In dieser Präsentation teilen wir mit Ihnen unsere Projekterfahrung im Bereich Kundensegmentierung. Dazu gehen wir am Anfang auf die Ausgangssituation ein und aus welcher Motivation dieses Projekt ent ...
    • Governance, Compliance & Ethics
    • Smart Solutions
    Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    Nach wie vor verschenken viele Firmen das Potenzial, das in Ihren Unternehmensdaten steckt. Um Geld mit den eigenen Daten zu verdienen – egal, ob indirekt durch Effizienzsteigerungen oder direkt durch ...
  1. Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    • Smart Solutions
    Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    In der aktuellen Situation müssen viele Unternehmen mehr denn je große Datenbestände rasch analysieren und auswerten können. Am effizientesten ist dies mit einer HTAP-Lösung möglich, die die Vorteile ...
    • Governance, Compliance & Ethics
    Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
  2. Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    To fully exploit our data and its potential today we must know which data to focus our attention on, and automate the rest. This requires a new way of thinking, and those that adopt this first are the ...
  3. Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    Das zentralistische Data Warehouse hat offenbar ausgedient: zu behäbig, zu unflexibel. Ebenso wenig kann ein Data Lake allein die verschiedenen Analysebedürfnisse erfüllen. Eine moderne Data & Analyti ...
    • Governance, Compliance & Ethics
    Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    In times of digital upheaval, not only technology is changing. Rather, new market participants are entering traditional markets and throwing historically established ways of thinking and architectures ...
BI & Analytics
  1. BI & Analytics
    • Smart Solutions
    • Customer Experience
    BI & Analytics
    Today’s markets are highly dynamic, complex, and uncertain – not only because of COVID-19.In order to fulfil customers’ needs while securing the company's liquidity, organizations need to make quick d ...
    • Smart Solutions
    BI & Analytics
    In this session we will look at how you can easily define focussed views on your organisations data giving your business users trusted, self-service analytic capabilities where and when they need them ...
    • Customer Experience
    BI & Analytics
    Often, executives are required to make lightning-fast decisions that can make or break a company. However, they are still entering the Boardroom with traditional static reporting books on which to bas ...
  2. BI & Analytics
    Maschinen und AI (Artificial Intelligence) werden uns bald alle Entscheidungen abnehmen – richtig oder falsch? Wir bei Qlik glauben, dass dies gerade im Bereich Analytics überhaupt nicht der Fall sein ...
    • Smart Solutions
    BI & Analytics
    Datengetrieben agieren, wettbewerbsfähig bleiben: HyperIntelligence von MicroStategy birgt das Potential, die Art und Weise, wie Organisationen mit Daten umgehen, vollständig zu ändern und Information ...
    • Smart Solutions
    BI & Analytics
    In Deutschland verzeichnen wir viele Hundert Hersteller für BI-, Planung, Analytics- und Datenmanagement-Lösungen. Ein kleiner Ausschnitt aus diesem Markt präsentiert sich während der Big Data & AI Wo ...
  3. BI & Analytics
    Heutzutage priorisieren die meisten Organisationen AI / ML-Projekte doch gibt es oft nicht genügend qualifizierte Datenwissenschaftler, um alle Anforderungen zu erfüllen.  Oracle bietet eine Datenmana ...
    • Smart Solutions
    BI & Analytics
    Sie möchten die Steuerung Ihres Unternehmens verbessern? Sind Sie im Prozess Ihr Unternehmen zu digitalisieren? Oder haben Sie andere Gründe eine Plattform für Reporting & Analytics zu suchen? Wir zei ...
AI & Machine Learning
  1. AI & Machine Learning
    Software is eating the world – and Artificial Intelligence (AI) eats software. AI is said to be one of the most important drivers in digital transformation and helps companies to leverage the potentia ...
    • Fintech & New Finance
    AI & Machine Learning
    Fraud and money laundry are important topics for insurance companies, financial institutions, online retailer and many other industries. In this talk we discuss how AI and Machine Learning can be used ...
    • Customer Experience
    AI & Machine Learning
    In today’s time, utility companies face challenge to make the large volumes of data useful and generate actionable insights from it. At E.ON , we are committed to turn data into value for our customer ...
  2. AI & Machine Learning
    Artificial intelligence (AI) and especially machine learning (ML) methods are gradually revolutionizing research and practice, not only in the real estate sector. In this study, we apply these so-call ...
  3. AI & Machine Learning
  4. AI & Machine Learning
    Der Weg erster KI-Prototypen vom Firmenrechner in die produktive Geschäftsumgebung ist steinig. Erfolgreiche KI-Anwendungen steigern jedoch die Investitionsbereitschaft für Data Science und befördern ...
    • Smart Solutions
    AI & Machine Learning
Keynotes
  1. Keynotes
    • Customer Experience
    Keynotes
  2. Keynotes
    In diesem Vortrag geben wir Ihnen einen Überblick zu den neuen Möglichkeiten der Echtzeitverarbeitung. Finden Sie heraus, welche Möglichkeiten und Chancen der Ansatz für Ihre Data Science-Analysen und ...
  3. Keynotes
    A global pandemic has accelerated the digital future, forcing virtual ways of interacting, working and learning all over the planet. This talk will share insights of the Future of Work. Many jobs are ...
  4. Keynotes
    Wer kennt sie nicht, die „Data Challenge“ von heute? Die Anzahl unterschiedlichster Datenquellen steigt rasant, die Datenmengen wachsen exponentiell. Gleichzeitig ist die Datenintegration und -aufbere ...
  5. Keynotes
    Many companies who are facing big data and AI for the first time are thinking that hiring data scientists will do the trick. It won't. It takes a data village, also known as the data analytics value c ...
    • Start-ups & Newcomers
    Keynotes
    70% of people experience imposter syndrome at one point in their lives. Many of us doubt our accomplishments or feel we're not worthy of our roles. So what do we do about this, how do we overcome the ...
  6. Keynotes
    Data warehouses and data lakes have failed to deliver on a promise of a single platform for all data for far too long. In order for organisations to be truly data-driven, an end-to-end approach to dat ...
  7. Keynotes
    Hear a CDO and a Chief Architect describe how Data warehouse Automation affects working lives, colleague relationships and the work/life balance. Technology is not meant to replace humans but to augme ...
    • Start-ups & Newcomers
    • Customer Experience
    Keynotes
    European wide food magazine and network CEO Malte Steiert talks about his experience in founding and building up a company as well as explaining how Corona made his companies agile and forced them to ...
Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    • Smart Solutions
    Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    Severin’s team is responsible for data architecture, development, support, visualization and governance. Severin has 15+ years of professional experience around Business Intelligence and Analytics. Be ...
  1. Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    IKEA has a rich management tradition with its roots in Sweden. To develop its online customer experience, a Data Analytics was founded in 2017. This is the story of a Digital native team tightly integ ...
  2. Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
  3. Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    Understand the new paradigm of distributed data platforms.Antti Loukiala will be sharing his experience from designing modern data platforms for large clients and data-intensive projects. You will lea ...
  4. Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    Unternehmen haben erkannt, dass Data & Analytics Literacy eine Grundvoraussetzung für richtige Entscheidungen darstellt. Doch die entsprechenden Kompetenzen und das Verständnis für Daten zu schaffen, ...
    • Governance, Compliance & Ethics
    Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
  5. Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    With data becoming the main asset of a business, one of the biggest challenges is how to successfully leverage data to gain a business advantage. In the modern Data Eco System people with different sk ...
    • Governance, Compliance & Ethics
    • Fintech & New Finance
    Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    Data Quality cannot be taken as a given; Data Quality needs to be managed. For this you need a robust framework, where Data Quality is exactly defined, measured and monitored. The “new normal” in a Da ...
    • Governance, Compliance & Ethics
    Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    Daten und Informationen werden tagtäglich in Form von Kennzahlen und Reports zur Steuerung von Unternehmen eingesetzt. Die Zusammenstellung dieser Reports kostet aber meist viele Ressourcen und basier ...
  6. Data Strategy & Architecture / Data & Organisation
    Analytics braucht Daten. Daten zu finden, zu verstehen, zu nutzen und auch zu schützen braucht Metadaten. Größer denn je ist die Bedeutung von Metadatenmanagement um Anforderungen steigender Flexibili ...
BI & Analytics
    • Smart Solutions
    BI & Analytics
    Experience the world’s leading analytics platform. Using data from the world of film and television, we'll introduce you to Tableau.  Learn how to successfully combine big data, self-service analytics ...
  1. BI & Analytics
    In this session, Rob will share how Guy’s and St Thomas’ Charity uses geographic and people data to target resources and identify partnerships, uncover relationships between health issues, people and ...
    • Smart Solutions
    BI & Analytics
    Wir zeigen Ihnen, wie Sie durch Automatisierung und den Einsatz künstlicher Intelligenz schneller genauere Analysen, Forecasts und Simulationen erstellen. KI dient hierbei als „helfende Hand“ und inte ...
    • Governance, Compliance & Ethics
    BI & Analytics
    • Smart Solutions
    BI & Analytics
    Wie können Planungsprozesse durch Machine Learning / Predictive Analytics unterstützt werden? Aus ML gewonnene Erkenntnisse über Wirkungszusammenhänge (Neudeutsch: Treiber) können ohne Frage die Quali ...
    • Smart Solutions
    BI & Analytics
    Die Anforderungen und Nutzergruppen für eine Analytics-Lösung sind heterogen. Gleichzeitig ist der Markt schwer durchschaubar und es gibt eine Vielzahl an „Marktführern“ in den einzelnen Segmenten. Di ...
AI & Machine Learning
    • Govenance, Compliance & Ethics
    • Customer Experience
    AI & Machine Learning
    Künstliche Intelligenz Readiness beschäftigt jedes Unternehmen im Umgang mit KI Systemen. Im Fokus stehen die wichtigsten Aspekte im Umgang mit KI Systemen.
  1. AI & Machine Learning
    Harry Underwood, Lead Solution Consultant von OpenText AI & Analytics, liefert eine Einführung in Anwendungsfälle und Techniken des Text Mining, um aus aktuellen und historischen Dokumenten oder Unter ...
  2. AI & Machine Learning
    Unsicherheit in der AI Implementierung wird im Rahmen von sogenannten AI-Labs minimiert. Mit einem Lab Ansatz alleine bauen Unternehmen allerdings nur Use Case Friedhöfe auf. Die erfolgreiche Überführ ...
  3. AI & Machine Learning
    Carl will share the details of a new music experience being brought to the ears of the world. Music recorded by artists at the highest quality in places such as Abbey Road Studios and then AI composed ...
    • Governance, Compliance & Ethics
    AI & Machine Learning
    Data Governance im täglichen Handeln – eine Fachdiskussion aus der PraxisAuch, wenn immer wieder formuliert wird, dass Daten nun zur wertvollen bis hin zur wertvollsten Ressource geworden sind, so ist ...
Customer Experience
    • Customer Experience
    Customer Experience
    • Customer Experience
    Customer Experience
    • Customer Experience
    Customer Experience
    Move beyond the concept of Customer Data Platforms to understand the actual steps required to gain value from a CDP investment. This session will summarize what CDPs do and why to buy one, and then de ...
    • Start-ups & Newcomers
    • Customer Experience
    Customer Experience
    Running you through examples, find out how grasping a holistic view of user behaviour can reduce uncertainty and supercharge your testing.
    • Customer Experience
    Customer Experience
    Gute Customer Experience braucht gute Konzepte, Werkzeuge und Daten. Die Session verdeutlicht die Ebenen um erfolgreiche Projekte durchzuführen und welche Stolpersteine man vermeiden muss. Analytics, ...

Sponsoren

Event Sponsoren

  • Qlik
  • Tableau
  • Databricks
  • Alation
  • Wherescape
  • Denodo
  • MT AG

 

Track Sponsoren

  • Wolterskluver
  • Pyramid Analytics
  • Microstrategy
  • NTT Data GmbH
  • Marmeladenbaum GmbH
  • Board
  • Information Builders
  • Oracle
  • Jedox

 

Session Sponsoren

  • Opentext
  • Snowflake
  • Oracle
  • Talend
  • Solita
  • One Logic
  • MariaDB
  • TRADUI

 

Partner

Headline & Event Partner

  • BARC GmbH

 

Headline & Content Partner

  • eco

 

Finance Partner

  • Frankfurt Main Finance

 

  • GLEIF

 

Partner

  • Partner

Partner

  • Partner

 

Partner

  • BEVH

 

Reisepartner

  • Lufthansa
  • DB

 

Medien Partner

  • Chefbüro Media Verlag

 

Medien Partner

  • COINDATAFLOW

 

Medien Partner

  • IT-Verlag

 

Medien Partner

  • AP-Verlag

 

Medien Partner

  • t3n

 

Medien Partner

  • Linux Magazine

 

Medien Partner

  • Sicherheit. Das Fachmagazin.

 

Medien Partner

  • IT For Work e.V.

 

Medien Partner

  • Experte.de

 

Medien Partner

  • <kes>

 

Medien Partner

  • CPO Magazine

 

Medien Partner

  • FemaleOneZero

 

Medien Partner

  • TechTarget

 

Testimonials

  • „Ich komme schon viele Jahre zur Ihren Messen und auch dieses Jahr wurde wieder eine große Auswahl an Vorträgen angeboten, deren Vielschichtigkeit ich sehr wertvoll finde. Man nimmt hier so viele Gedankenanstöße und Impulse mit.“
    Ergo Direkt - Speaker Generation Systems
  • „Insgesamt fand ich die Big Data World sehr informativ und ich würde auch nächstes Jahr wieder teilnehmen. Mein Ziel ist es, den Markt etwas zu evaluieren und mir die Anbieter anzusehen. Auch die Vorträge fand ich sehr interessant bezüglich neuester Technologien, vor allem um Ideen für die eigene Umsetzung zu sammeln.“
    MDM Deutsche Münze - Head of BI
  • „Für uns ist der große Vorteil an der Big Data World, dass wir einen hohen Wert an Awareness gewinnen, da die Veranstaltung kostenlos ist und eine ganz breite Masse anzieht. In drei Worten beschrieben ist die Big Data World in jedem Fall groß, sehr interessant und informativ.“
    Hortonworks
  • „Auf der Big Data World können wir gezielt und branchenbezogen Kunden ansprechen und auf diesem Weg ist es natürlich einfacher, den Kontakt zum Kunden zu suchen. Für mich ist die Big Data World cool, laut und speziell.“
    Cubeware
  • „Auf der Big Data World stellen wir zum ersten Mal aus und sie ist deutlich größer als die Messen, auf denen wir normalerweise sind. Es ist gut zu sehen, dass das Interesse an Big Data wächst, sowohl beim Kunden als auch in der Forschung. Ich würde die Big Data World als groß, lebhaft und interessant beschreiben.“
    Ab Initio
  • „Ich finde es sehr überraschend, dass die Big Data World so breit aufgestellt ist, vor allem, weil ich ohne Erwartungen hierher gekommen bin. Ich habe einen Business Intelligence und Devops-Hintergrund und habe hier viele spannende und für mich relevante Stände entdeckt.“
    Project Manager - Siemens